mapikonzult.hu | Az Y nem igazodik, hanem igazít
16948
post-template-default,single,single-post,postid-16948,single-format-standard,ajax_updown,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Az Y nem igazodik, hanem igazít

Erős, kétoldalú kommunikáció, a visszajelzés kultúrája, fiatal munkaerő kapcsolása a szeniorokhoz, rotáció a szervezeten belül, egységes éves bónusz, egészségtudatos és relaxációs juttatások, vagy éppen térben és időben rugalmas munkabeosztás – ezek azok a kulcsmotívumok, amelyekkel mindazon munkahelyeknek rendelkezniük érdemes akik Y generációs munkavállalókat foglalkoztatnak. Az elmúlt években számos olyan negatív sztereotípia alakult ki a fent megnevezett generációval kapcsolatban, amit ideje komolyabban is górcső alá venni. Többek között erről szólt a Magyar-Francia Kereskedelmi Kamara és a MAPI Magyar Fejlesztési Iroda közös üzleti reggelije március 28-án. 

  Negatív sztereotípiaként jelenik meg az Y generációval foglalkozó hírekben például, hogy az ebben az időszakban született munkavállalók gyermekdedek, impulzívak, nárcisztikusak, felelőtlenek, vagy éppen nem lojálisak. Prof. dr. Aczél Petra előadásában rávilágított arra, hogy X generációs munkavállalókkal összehasonlítva azonban feltűnő hasonlóságot mutatnak azok az adatok, miszerint ők sem töltenek több időt el egy munkahelyen, ha nem találják a helyüket. A kutatások és a gyakorlat is számos új készséget mutat az Y generációsok esetében, mint például a változásokra való nyitottság, az emberi kapcsolatok fontossága, a munka-magánélet egyensúlyára való odafigyelés. A felmérések azt is mutatják, hogy az Y-osok önállóak, nyitottak a folyamatos tanulásra, a kritikai gondolkodásuk fejlett, sokat várnak el – de sokat is adnak vissza a munkahelyüknek. Mindezek a 4. ipari forradalom kapcsán is igen fontos alap készségek lesznek, hiszen olyan nem-kognitív képességekre lesz szükség hamarosan a robotok mellett, amikben az Y generáció tagjai már most is erősek.

Minél jobban értjük a különböző generációk munkahelyi viselkedését, annál könnyebben tervezhető a HR stratégiánk, hiszen jelen pillanatban a szervezetek versenyképessége azon múlik, hogy sikerül-e megoldaniuk a jelen munkaerőpiaci helyzetből adódó kihívásokat. A MAPI Konzult Kft. felmérései szerint az egyik legfontosabb tényező az, hogy a cégvezetés milyen motivációs eszköztárral rendelkezik, illetve, hogy milyen munkavállalói képességek fejlesztésére koncentrálnak egy-egy cégen belül. Essősy Ákos, a MAPI üzletfejlesztési igazgatója, előadásában az emocionális és kognitív képességek fejlesztését emelte ki, mint kihagyhatatlan fókusz területet. Szerencsés helyzetben vagyunk, hiszen a kormány gazdaságfejlesztési irányai összhangban vannak ezekkel a trendekkel, ezért a versenyképesség növelése érdekében jelentős forrásokat allokálnak a munkahelyi képzések megvalósítására. A Munkavállalók fejlesztésére fordítható képzések 100%-os intenzitású pályázatai kiváló lehetőséget nyújtanak azoknak a cégeknek, akik nem restek időt és energiát fordítani a humán erőforrásaik fejlesztésére. A jelenlegi trendeket látva ne felejtsük el, hogy a versenyképesség megtartásához és növeléséhez elengedhetetlen ezeknek a forrásoknak a megfelelő és maximális felhasználása.
Share Button


A webhely szolgáltatásainak fenntartása, fejlesztése, valamint a felhasználói élmény fokozása érdekében ún. sütiket (cookie-kat) használ. A Webhely használatával Ön elfogadja az oldal sütikre vonatkozó összes aktuális irányelvét. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás